We horen ze nog té vaak…uitspraken als ‘het is het gebaar dat telt’ of ‘de inhoud is belangrijker dan de verpakking’.
Sorry, maar als je zulke dingen claimt, ben je misschien gewoon niet zo goed in cadeaus geven.
Da’s trouwens niet erg, want wij zijn er om je te helpen!
Bij JESO hebben we van geven een kunst gemaakt. Of het nu gaat over een wenskaartje met pakkende woorden, een etiket met leuke teksten of een cadeaubon met passende cadeaubon verpakking: allen zijn het subtiele voorspel van een cadeau-ervaring die niet snel vergeten wordt.
Buiten dit alles bieden we ook een mooi aanbod van bloemen- en geschenkverpakking op rol aan, die het verschil kunnen maken tussen jou en jou collega’s.
Geef je jouw verpakking graag een persoonlijk tintje? We bieden tal van mogelijkheden aan in kwalitatief geprersonaliseerd drukwerk, gaande van prijskaartjes tot visitekaartjes, etiketten, 100% waterbestendige prijslabels en zoveel meer.
Het resultaat van dit alles? Een blijvende glimlach. En daar doen we ‘t voor, toch?
Nu, een kunstenaar in het creëren van geluksmomenten word je niet van de ene dag op de andere. In 1985 viel het zaakvoerder Jo Jegers op dat betalende kleine wenskaartjes bij bloemisten onbestaand was.
Niet iedereen beschikt natuurlijk over de gave om de juiste woorden op het juiste moment te vinden…en precies daar wilde JESO dus een oplossing voor bieden. Dus Jo ging op zoek naar een illustrator en vond de top in humoristische ontwerpen. Jo richtte daarom Jeso Cards op. Met succes: het kwam op de markt als de pionier van unieke en vaak humoristisch getinte, kleine wenskaartjes die bloemen of geschenken perfect complementeerden.
Naast het product bleek ook de verkoopsaanpak een schot in de roos. Die berustte in het geval van bloemisten op het principe: JESO-wenskaartjes verkopen = jou verpakking terugverdiene en... een dankbare meerwaarde creëren voor de klant!
En óf dat businessmodel aansloeg! De JESO-geboorteplaats, een pittoresk boerderijtje, werd al snel te klein door de verwezenlijkte groei in binnen- en buitenland. Hetzelfde met de omgebouwde garages van Jo’s schoonvader, waar het bedrijf in ‘87 mocht intrekken. Ook daar: te weinig ruimte. In 1992, vond Jeso zijn eindbestemming op de industriezone in Kapellen. Eindelijk opgelucht ademhalen - en gas geven!
Sinds die vliegende start bleef het aantal nationale en internationale afzetpunten maar toenemen. Frankrijk en Nederland vielen als eerste voor de wenskaartjes-rage; de daaropvolgende jaren volgden ook landen als Duitsland, Italië…tot zelfs Nieuw-Caledonië. Uiteindelijk zou het concept geëxporteerd worden naar meer dan 18 landen.
Niet alleen de vraag explodeerde, ook wat betreft het aanbod werd leergierig naar de markt geluisterd om nieuwe gaten te vinden. Zo namen de befaamde wensetiketjes op rol een vaste plaats in bij - vooral Franse - bloemisten. Dezelfde originaliteit en creativiteit als de kaartjes van voorheen, maar dan in etiketformaat. Simpel.
Voor wellness, horeca, textiel (en in feite eender welke andere sector) werd dan weer het concept van de cadeaubon geperfectioneerd. Van een ‘vodje’ papier met een bedrag op wordt toch niemand vrolijk. Maar een stijlvol verpakte cadeaubon in de vorm van een omslag, zakje of doosje die eruitzien én voelen als een cadeau…da’s bingo!
Zo, tot daar een overzicht van het wat.
Het hoe speelt in dit verhaal echter ook een grote rol.
Ten eerste zijn meer dan 95% van de aangeboden producten van eigen makelij, wat mogelijk maakt om snel en flexibel te schakelen en te blijven verrassen.
Daarnaast is er tot op de dag van vandaag de ‘klant is koning’-filosofie. Alhoewel, filosofie…bij JESO gaat het eerder om een dogma. Oerdegelijke, transparante en eerlijke service, dat is de basis voor succes in de ogen van Jo en zijn team. En daar spannen ze zich dus ook elke dag voor in.
Als pionier is blijven innoveren de uitdaging. Gelukkig is innovatie mogelijk op verschillende niveaus. Neem nu bijvoorbeeld wensetiketjes op rol. JESO experimenteerde als eerste met maar liefst 4 verschillende modellen op 1 rol ipv 1 model.
Een ander aspect van groot belang is duurzaamheid. Denk in dat kader aan FSC-papiersoorten, inkt op waterbasis, 100% recycleerbare PET doosjes voor de wensetiketten enzovoort. Geven doet namelijk zoveel meer deugd als het niet ten koste van onze planeet gaat.
Dat gevoel van liefdadigheid, ten slotte, zit diep gebakken in JESO’s identiteit. Je kan niet zeggen dat ‘geven een kunst’ is zonder zelf ook wat voor je medemens te doen. Bewijs daarvan zijn de talloze goede doelen waar het bedrijf financiële hulp aan biedt en heeft geboden en nog steeds...
Jeso for a world with more ♥ !