VERANTWOORD VERPAKKEN
"Als je leuk verpakt, anders dan anderen, kun je opvallen"
Opvallen kost weliswaar geld, maar een goede verpakking kun je doorrekenen. Mooi verpakken: het is één van de mogelijkheden om je te onderscheiden van andere verkoopkanalen van bloemen en planten. Het kan net de reden zijn waarom een klant naar uw winkel gaat en niet naar die van uw concurrent.
UW VERPAKKING = UW VISITEKAARTJE
"Een boeket inpakken gebeurt vaak op automatische piloot: inrollen, krullint erop, klaar"
Een goede verpakking:
is orgineel, past bij de huisstijl van de winkel (qua kleur en uitstraling), past bij het product,
is stevig en biedt bescherming (tegen regen, kou en wind), is verzorgd en netjes afgewerkt, is gemakkelijk weer uit te pakken,
is reclame voor de winkel, is betaald (de kosten zijn doorgerekend in de totaalprijs).
UW VERPAKKING = UW RECLAME
"Een mooie verpakking is de beste reclame voor uw winkel"
Leuke verpakking hoeft niet altijd duur te zijn. Het gaat erom creatief gebruik te maken van het beschikbaar materiaal, je moet je ogen openhouden. Je moet wel willen investeren, als je dat doet, komt het er altijd uit. Wel moet je er zelf 100% achterstaan en gemotiveerd zijn. Je moet anders zijn dan collega's. Met een goede verpakking kun je je onderscheiden.
HOE VERDIEN JE JE VERPAKKING TERUG
"Een lastig probleem in het calculeren van de verpakking"
Je kunt immers wel mooie en duurdere verpakkingsmaterialen kopen, maar je moet ze ook terug weten te verdienen. Waar de één de kosten van zijn verpakking rechtstreeks doorrekent, denkt de ander de kosten vooral via het effect van een mooie verpakking terug te verdienen door bijvoorbeeld klantenbinding.